ELISCHER R

ANITA RICHMOND

Itt az idő, hogy ráeszmélünk a fenntarthatóság fontos szerepére, a jelenünk és a jövőnk szempontjából is. Kvalifikálni kell, mik is az igazi értékek az emberiség és a környezetünk számára, és egy teljesen újfajta szemléletmódot kialakítani. Egy tudatosabb Én‑t kell teremtenünk, hogy egy élhetőbb és boldogabb világot hozhassunk létre. Csoporttársam, Ivánfi Alíz az Elischer R brand creative‑ja az egyedi handmade magyar ruházat és homeware márkának, amely családi vállakozásként működik 2016 óta. A vele folytatott beszélgetés alapján született meg ez az interjú.

Mit jelent Neked a fenntarthatóság?

Számomra fontos, hogy mindannyian együtt dolgozzunk a jövőért, és figyeljünk arra, hogy megőrizzük környezetünket a jövő generációi számára. A jövőnk a ma végzett fenntartható munkánktól függ, és én ennek szeretek a részese lenni.
Az elmúlt néhány évben különböző életmódbeli változásokat vezettem be, amelyek a saját életminőségemet is növelték. Persze ez nem azt jelenti, hogy mindenről lemondok. Véleményem szerint mindenki csak annyit vállaljon be a saját életében, amennyi jól esik, hiszen sok kis lépés is számít.

Milyen alaphelyzetet szerettél volna megváltoztatni, amikor létrehoztad a márkát?

A márkát eredetileg édesanyám álmodta meg és hozta létre. Egy handmade ruhamárka és a fenntarthatóság kéz a kézben járnak.
Az elején nem voltak fenntarthatósági törekvéseink, de többször beszéltünk már róla, hogy ennek ellenére az első perctől kezdve etikus márka voltunk. Ez organikusan jött azzal, hogy minden kézzel készül, és nincsen rajtunk kívül más humán erőforrás bevonva.
Aztán egy idő után már tudatosan cseréltünk le mindent, kezdve a csomagolástól a címkékig – környezetbarát megoldásokra. Olyan minimalista, négy évszakos örök darabokat szerettünk volna eljuttatni a magyar piacra, melyek remek alternatívát nyújtanak a fast fashion boltok kínálatával szemben.

Milyen életérzést szeretne átadni az Elischer R?

Ha egy szóval kellene jellemeznem akkor a slow életérzés a legjobb szó. Bővebben kifejtve a saját szenvedélyünkből, és az etikus életmód mélyebb megértéséből fakadóan olyan opciókat szeretnénk nyújtani mindenki számára, melyek összhangban vannak a tudatossággal, a kedvességgel, a hálával, a földünk, önmagunk, és a környezet iránti szeretettel.

Mi volt a legnagyobb kihívás a brand létrehozásával és/vagy menedzselésével?

Nem éreztem, hogy konkrétan lett volna ilyen. Mi ezt szívből csináljuk, a legnagyobb odaadással. Nincs meghatározott munkaidőnk, ha kell akkor hétvégén is dolgozunk, ez az életünk. A vállalkozásban sokszor az egész családunk, beleértve a nagyszüleimet is segítenek, így ha nagyobb a nyomás rajtunk akkor sem érezzük meg annyira.

Milyen extra tudást kaptál az Design Menedzsment MA első évében, amely segített az Elischer R
márkaépítésében és menedzselésében?

A divatspecializációs órák nagyon hasznosakvoltak számomra, mivel az eddig megszerzett elméleti tudásomat itt gyakorlati síkra sikerült fektetni. Emellett a gazdasági alapú órák is sokat hozzáadtak a tudásomhoz, ami szintén elengedhetetlen, hiszen a márka egyre inkább növekvő tendenciákat mutat.

Úgy tudom, hogy személyesen szállítjátok ki a megrendelt ruhadarabokat. A személyes kontakt milyen
hatással van a vásárlókra?

Csomagjainkat Magyarország területére az egy csomagra jutó legkisebb karbonlábnyommal rendelkező futárszolgálattal küldjük ki, azonban Budapest és vonzáskörzetének területére személyesen visszük házhoz a rendeléseket, ezzel is növelve az ügyfélélményt. A vevőinkkel személyes kapcsolatot teremtünk mind online, mind offline formában, ami által érezhetően jobban kapcsolódnak a márkához, hiszen bizalmi kapcsolatot építünk ki egymással. A legtöbb vásárlónk erős affinitást érez a márkánk iránt, és saját identitásuk
részeként tekintenek rá.

Mi a legfontosabb dolog, amit tanultál a márka létrehozása óta?

A kreativitásom iszonyatosan sokat fejlődött az elmúlt években. Brand creativeként folyamatosan gondolkoznom kell, újabb és újabb ötletekkel kell előállnom. Emiatt a legfontosabb dolog amit tanultam talán az, hogy mindent végig kell vinnem, és kitartónak kell lennem.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük